Tartalomjegyzék
Fotómozaik - 2012
Június - FM 169
|
Erdőtől a fát…
Kicsit kiforgattam a mondást, de a fotózásra úgy gondolom, inkább ez a változat a helyesebb, hiszen az eredeti mondás inkább átvitt értelmű, a részletekben elveszve nem lehet meglátni az egészet. Az én változatom meg inkább azt jelenti, hogy a sok fa között elvész(het) az Egy képi jelentősége. |
Április - FM 167
|
A horizont jelentősége a tájképben A tájképek nagy része nyílt, széles távlatot befogó kép. Ezek mindegyikén fontos meghatározó elem ég és föld vagy víz találkozási vonala, a HORIZONT. Ez a vonal ellenmondást hordoz magában: a végtelen terek találkozási vonala, a végtelenek vizuálisan elérhető, illetve ábrázolható határa. A természet folyamatosan jelenlévő illúzióinak egyik misztikuma ez. |
Március - FM 166 |
Digitális fekete-fehér technikák 5 A képzőművészet illúzió, a mindenki által észlelhető vizuális valóság magunk képére formálása. A fekete-fehér fényképezés már önmagában illúzió, hiszen szürkeárnyalatosnak csak a – sajnálatosan – színvakok látják a bennünket körülvevő világot. Ha pedig amúgy sem lehet, és nem is cél a valóság pontos leképezése, nézzük, hogyan lehet elérni sajátos elképzeléseink megvalósítását. |
Február - FM 165 |
Digitális fekete-fehér technikák 4 A RAW formátumok előnye nemcsak a nagy pontosságú, a mindenkori képi igényekhez igazítható beállításokban rejlik. Az analóg korszakban egy negatívról, attól függően, hogy milyen pozitív eljárást alkalmaztunk, különféle tónusterjedelmű képeket nyerhettünk. |
Január - FM 164 |
Digitális fekete-fehér technikák 3 Az a véleményem, hogy igényes, kreatív digitális fényképezés kizárólag a RAW formátumok alkalmazásával lehetséges csak. Bármennyire is előrehaladott a közvetlenül nyerhető állományok minősége a tíz évvel ezelőtti helyzethez képest, a jpg, de még a tif képformátumra rögzített képek utólagos korrekciójának a lehetősége is jelentősen szűkösebb a RAW-okéhoz képest. |