Tartalomjegyzék
Fotómozaik - 2010
November - FM 151 |
Vágni, vagy nem vágni? Ezt itt a nagy – szinte shakespeare-i – kérdés a fotográfia köreiben, még hozzá sarkalatos és sok vitára is okot adó. Az érvek és az ellenérvek amennyire elfogadhatók, annyira visszautasíthatók is, annak viszonyában, hogy éppen melyik tábor érvel a másik felé. |
Augusztus - FM 148 |
Digitális diavetítés A felvételtechnika átalakulásával a képek bemutatásának a módja is változik. A lehetőségek gombamód szaporodásával állunk szemben. Hol van már a hosszas előkészületekkel, lakás ideiglenes átrendezéssel járó diavetítések kora? |
Július - FM 147 |
Virtuális látószögnövelés A nagyon széles látószögű objektívekkel készült képek térérzetét is azonban tovább lehet növelni a 3:2 képarányból 16:9-re vágott képpel. Ahogy nő az oldalak hányadosa úgy érezzünk egyre szélesebbnek a teret, akár függőleges, akár vízszintes irányban. |
Június - FM 146 |
Honnan "fúj" a fény? A fotográfus szerszáma a leképező eszközei, képet rögzítő vászna a film, vagy a fényérzékelő lapka, festéke pedig a fény. Az összetett szó is ezt jelenti, fénnyel képezni (rajzolni, az idegen nyelvek szerint). |
Április - FM 144 |
Bemozdulni vagy bemozdítani? A fotográfia pedig valójában a pillanat művészete, azonban a legképtelenebb rövid idejű expozíciók mellett azzal az egyedülálló lehetőséggel is rendelkezik, hogy tetszőleges hosszúságú időfolyamatot képes egyetlen képbe sűríteni. |
Március - FM 143 |
Színes vagy fekete-fehér?/Macskaablak A színes filmről – több-kevesebb sikerrel – lehetett fekete-fehér nagyítást kreálni, fordítva viszont az eljárás nem működött. A mai, digitális korszakban látszatra megoldódott az egy géppel így is-úgy is fotózás problémája, a kétféle ábrázolási mód azonban egy dologban azonos hozzáállást követel meg. Téma örökké adódik, még ha nem is mindig az, amire fel vagyunk készülve. |
Február - FM 142 |
Nézőpont kérdése csupán... A pillanat varázsában a megismételhetetlenség a legerősebb tényező. Az igényes fotózás alapvető követelménye pedig a téma alapos átgondolása, aminek elsődleges szempontja a megfelelő nézőpont kiválasztása. |