FotóMozaik

Tartalomjegyzék

Fotómozaik - 2010

November - FM 151

Vágni, vagy nem vágni?

Ezt itt a nagy – szinte shakespeare-i – kérdés a fotográfia köreiben, még hozzá sarkalatos és sok vitára is okot adó. Az érvek és az ellenérvek amennyire elfogadhatók, annyira visszautasíthatók is, annak viszonyában, hogy éppen melyik tábor érvel a másik felé.

Elolvasom

alt
Augusztus - FM 148

Digitális diavetítés

A felvételtechnika átalakulásával a képek bemutatásának a módja is változik. A lehetőségek gombamód szaporodásával állunk szemben. Hol van már a hosszas előkészületekkel, lakás ideiglenes átrendezéssel járó diavetítések kora?

Elolvasom

Prezentáció

alt
Július - FM 147

Virtuális látószögnövelés

A nagyon széles látószögű objektívekkel készült képek térérzetét is azonban tovább lehet növelni a 3:2 képarányból 16:9-re vágott képpel. Ahogy nő az oldalak hányadosa úgy érezzünk egyre szélesebbnek a teret, akár függőleges, akár vízszintes irányban.

Elolvasom

alt
Június - FM 146

Honnan "fúj" a fény?

A fotográfus szerszáma a leképező eszközei, képet rögzítő vászna a film, vagy a fényérzékelő lapka, festéke pedig a fény. Az összetett szó is ezt jelenti, fénnyel képezni (rajzolni, az idegen nyelvek szerint).

Elolvasom

alt
Április - FM 144

Bemozdulni vagy bemozdítani?

A fotográfia pedig valójában a pillanat művészete, azonban a legképtelenebb rövid idejű expozíciók mellett azzal az egyedülálló lehetőséggel is rendelkezik, hogy tetszőleges hosszúságú időfolyamatot képes egyetlen képbe sűríteni.

Elolvasom

alt
Március - FM 143

Színes vagy fekete-fehér?/Macskaablak

A színes filmről – több-kevesebb sikerrel – lehetett fekete-fehér nagyítást kreálni, fordítva viszont az eljárás nem működött. A mai, digitális korszakban látszatra megoldódott az egy géppel így is-úgy is fotózás problémája, a kétféle ábrázolási mód azonban egy dologban azonos hozzáállást követel meg.

Téma örökké adódik, még ha nem is mindig az, amire fel vagyunk készülve.

Elolvasom

alt
Február - FM 142

Nézőpont kérdése csupán...

A pillanat varázsában a megismételhetetlenség a legerősebb tényező. Az igényes fotózás alapvető követelménye pedig a téma alapos átgondolása, aminek elsődleges szempontja a megfelelő nézőpont kiválasztása.

Elolvasom

alt


© Vajda János - 2015 ♦ Kapcsolat: e-mail - +36 30 996 0148
A honlapon valamennyi képet és írást szerzői jog véd!